2011. január 20., csütörtök

A nagy szempilla-teszt / Big test, bigger eyelashes


Vagy a "nagyszempilla-teszt", ahogy tetszik. Ugyanis arra megy ki a játék, hogy megtaláljuk a legszebb, leghosszabb, leggöndörebb szempillákhoz vezető utat a különböző módszerek őserdejében. Az elmúlt napokban kísérletezgettem a kis házi laboromban (magyarul itthon), ahol én voltam a prof és a kísérleti nyuszi is, mester és tanítvány, ügyvéd, bíró, esküdtszék egy személyben. Az eredmények itt láthatók, bizonyító erejű fényképek formájában. Lejegyzem saját gondolataimat, de fellebbezésnek helye VAN! Bal kéz a levegőben, jobb a legkedvesebb sminkpalettátokon és eskü alatt valljátok meg nekem, melyik kombináció tetszik nektek a legjobban! :)

Eszközök: fekete szempillaspirál, pillagöndörítő, spirálalapozó. Mindháromból kb a piacon fellelhető legszimplábbat használom, csak, hogy vád ne érjen a márkával kapcsolatban. A spirál egy fésűs essence, a göndörítő is egy abszolút alap, nem Shu Uemura. A fehér alapozóspirál szintén essence, első ilyen darabom, még kétvégű szempillaspirálom sem volt soha. Ezzel a felszereléssel vágtam bele a tesztelgetésbe, lássuk, mire jutottam. 





Még annyit megjegyzek a témában - mert külön bejegyzést nem hiszem, hogy szánok neki - , hogy az ár, a márka nem minden a spiráloknál (sem). Drágábbak közül bejött a DiorShow, drogériás termékek esetében a Max Factor Masterpiece Max az egyértelmű kedvenc, az egy-két ezres kategóriában az Avonból találtam jókat, a legolcsóbb spirálom pedig az itt használt essence volume to the max. Ilyen téren én nem vagyok nagy kalandor, még régebben megesett, hogy öt-hat spirálom volt egyszerre, de most már kettőnél (nagyon max. három) többet nem futtatok egyszerre, értelmetlen. Ha nem jó, ki kell dobni, ha jó, meg kell becsülni. Márkákat tekintve sem vagyok nagy csapodár, emlékeim szerint ezeken kívül nem is használtam mást (sem YSL, sem Rimmel...). Őszintén olyan túl nagy különbség sincs ezek között (nyilván nem az árukra értem). A DiorShow életre keltette minden pillámat, de az árát kicsit (?) irreálisnak tartom. Az essence jó vétel volt, mást azonban még nem próbáltam tőlük, nem tudom, hogy a hagyományos spirálkeféjű termékek milyenek lehetnek, annyira ki sem akarom deríteni. Az Avon nekem kézenfekvő, meg lehet találni a számunkra legjobbat normál áron, a Daring Curves nagyon bevált tőlük, most a SuperShock van meg. A következő vételem viszont mindenképp a MF Masterpiece Max lesz ismét, ár-érték arányban majdnem tökéletes (bár hozzáteszem, hogy a drogériás sminkárak szintén kezdenek elpofátlanodni, némelyik már fáj). :)

Azt hiszem, most már tényleg jöhetnek a képek, ha még maradt bennem valami, azt majd utóiratozom. 



A szempilláim alapállapotban, egy, majd két réteg spirállal

Göndörített pillák, spirál egyszer, spirál kétszer

Alapozott pillák, első réteg festék, második réteg festék

Göndörített+alapozott pillák, festés egyszer, festés másodszor


Láthatjátok, hogy a szempilláim, bár alapból is feketék, de a hajammal azért nem tudom összefésülni őket. Nem árt nekik egy kis vastagítás, úgymond dúsítás egy kis festék által, hogy feltűnőbbek legyenek. Már egy réteg spirál is dobott rajtuk, de a kettő még jobb és ugyanolyan természetes. Én egy réteget szoktam felvinni, de a képeket nézve ezt újra kell gondolnom.

A göndörítő már önmagában segítette a szempilláimat abban, hogy némi életjelet adjanak magukról. A hatás szintén nagyon természetes, a szálacskák némileg fentebb kunkorodnak, így jobban kijön a hosszuk (sokaknak inkább a szempillák egyenességével gyűlik meg a bajuk, nem pedig a rövidséggel).

A spirálalapozó fehér színe sokakat elrettent a használattól. Nem vitás, hogy nagyon oda kell figyelni arra, hogy ne maradjon nyoma, mert az nevetséges hatást kelt. Emiatt is biztosabb a dupla rétegű fekete festék használata, de azért a látványosság sem utolsó szempont. :) Felmerülhet a kérdés, miért nem egyenlő ez azzal, mintha három réteg fekete lenne a szempillámon. Nos, én úgy tapasztaltam, hogy a fehér réteg vékonyabban fedi a pilláimat, mint a fekete, és nem is szárad olyan keményre, hogy úgy pereghessen, mint a festék maga. Megjegyzem, az utolsó kép picit csalóka lehet, mert egy hajszálnyit felfelé nézek, de azért meg lehet ítélni a hatást. A pilláim göndörítés nélkül is magasra emelkednek, sőt a szálak, mivel nem törnek meg sehol, egyenletesebb hosszúságúak.

Végül következzen az élvezetek halmozása. A simán fehér alapra felvitt első réteg fekete, és a göndörített+alapozott pillákra felvitt fekete közötti különbségek egyértelműek; a mérleg az utóbbi felé billen. A második réteg spirál viszont már kevésbé hat természetesnek mint korábban. Itt jól látszik, amiről fentebb írtam, miszerint a pillák hossza a göndörítés miatt rendezetlenebb. 

Összegzés: spirált használni jó dolog. Különböző hatást érhetünk el a különböző eszközök bevetésével. Egyértelmű győztest nem hirdetek; ezt egyrészt rátok bízom, másrészt meg alkalom szüli a pillahosszt. Sietős reggelen, amikor tényleg semmi idő három színt összedolgozni, akkor egy kis fekete a szempillákra máris kiemeli a szemet. Ha ettől extrábbat akarunk és van időnk (tényleg csak akkor), jöhet az alapozás. Ha szemhéjpúdereztünk, de félünk, hogy belerondít a fehér réteg, akkor göndörítővel dobhatjuk fel a pillákat. Fotón pedig nagyon jól mutathat, ha mindezt együtt alkalmazzuk; így egy-két méterről is megbabonázhatjuk a fényképészt. :)

Ha ajánlhatok valamit, az az, hogy váltogassuk ezeket a módszereket (alkalom szerint műszempillát is feltehetünk!). Nekem eszembe sem jutna minden nap satuba göndörítőbe szorítani a pilláimat. Egyszer-egyszer megtehetjük, hogy hajszárítóval rámelegítünk mielőtt használnánk, vagy a már kifestett szempillákra szorítjuk a tartósság kedvéért, ám tényleg csak szökőévente egyszer, mondjuk egy fénykép miatt. De inkább akarjunk jót nekik, mossuk le mindig a festéket róluk, esetleg kényeztessük néha ricinusolajjal éjszakára (én ezt nem alkalmazom, mert hiába minden óvatosság, nekem viszketett tőle a szemem).

A téma kivesézve, ha kérdésetek van, nagyon szívesen válaszolok, de a véleményetek is nagyon érdekel, úgyhogy kommentre fel, csajok! A képeken a feltüntetetteken kívül semmit nem használtam, tehát még korrektort, szemceruzát vagy krémet, púdert sem. Arra mindig figyeljetek oda, hogy a festéket "zsírtalanított" szempillákra vigyétek fel, vagyis mindenféle krémet, olajat, sminklemosó maradványt tüntessetek el róluk! Most már tényleg elég belőlem, Ti következtek! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése