2011. január 13., csütörtök

CosmetiX-akták / The CosmetiX-Files: Astor Mattitude HD Make Up Base


Ezennel megnyitom a (szupertitkos? nem!) szuperpublikus CosmetiX-aktákat! Az egyes aktákban természetesen a kozmetikai ipar új-legújabb, illetve régebbi, de talán kevésbé ismert/elterjedt termékeiről írok majd jelentéseket. Igazából mindenről, amit kipróbáltam, megszerettem vagy amiben éppen nagyot csalódtam. Kinyomozom, hogy csak porhintés-e, amit a reklámban ígérnek, vagy fedik annyira az igazságot, mint a legjobb alapozók az arcbőrt? :) Az írottak minden esetben a saját tapasztalataimon alapuló saját véleményemet tükrözik majd, igyekszem minden elfogultságomat csírájában elfojtani, hogy a lehető legközelebb férkőzzem az objektivitáshoz. Persze azt említenem sem kellene, hogy alapvető különbözőségünk miatt a benyomásaink sem hozhatók teljes fedésbe, de reményeim szerint hasznotokra lesznek a személyes tesztjeim (amik ugyebár szubjektívek, de remélem nincs bennetek képzavar :) ).

Az első jelentést a Margaret Astor új, Mattitude HD Pore minimizing sminkalapozójáról készítem. Napokkal ezelőtt vettem, és, bár még tart a tesztelési fázis, biztatóak az eddigi tapasztalataim. A termék normál illetve olajos bőrre való, tehát az én vegyes bőrtípusomnak ideális. Megvallom, nekem ez az első sminkalapozóm. Nem mondom, hogy nem volt itt az ideje beszerezni már egyet, de jól elvoltam nélküle is. Alapvetően ez egy arcra való készítmény, a leírás szerint "kisimítja az arcbőrt és összehúzza a pórusokat, egyenletes arcbőrt eredményez". Használható önmagában (hiszen kiegyenlíti a bőrt, szóval aki különösebb bőrproblémától mentes, annak elég lehet így is) illetve smink alá. Azt írják, olajmentes. 

Az Astor Mattitude alapozóját már próbáltam pár éve, tetszett (jobban tetszett volna, ha találok megfelelő színárnyalatot belőle, világosabb kellene), a most reklámozott HD viszont még újdonságnak számít. Igazából ezeket nézegettem az Astor pultjánál, amikor észrevettem a primert. 15 ml-es kiszerelésű, először azt hittem, hogy az alapozó tesztere, mert még sehol nem hallottam szegény páráról. :) De ezt is ki lehetett próbálni, és úgy megtetszett, hogy az alapozókat végül le sem csekkoltam.

Arcra mindeddig csak egyszer próbáltam, közvetlenül a megtisztított, száraz bőrömre vittem fel kis mennyiségben. Alapozó színű, de egy finoman matt, világos finist ad, nem elrejtve a bőr eredeti árnyalatát (bár sötétebb bőrnél elképzelhető, hogy lesápasztja az arcot, de mire való a jól megválasztott alapozó?). Én utána csak púdert használtam, de érezhetően jól "megfogta" a primer a kis púderszemcséket. Ami számomra érdekesebb az egészben, hogy miként viselkedik szemhéjalapozóként? Nem kell sok fantázia ahhoz, hogy eszünkbe jusson így is kipróbálni, noha ez az opció nincs feltüntetve a csomagoláson. Ilyen formában már többször is teszteltem, és jelentem, imádom! Eddig legalábbis nagyon bevált, noha összehasonlítási alapom nincs más primerrel, de a nélküle töltött állapotokkal össze tudom vetni. Jobban megtapadnak és élénkebbek a színek, nem gyűlnek össze a ráncocskákban és a nap végén is olyan, mintha frissen sminkeltem volna! 

Az aktát még nem zárom le, a sziklaszilárd véleményig még ki kell tennem az alanyt néhány viszontagságnak (mint a Taft reklámban pl :) ). Mennyiségét tekintve nem az a sokáig kenegetős (erről jut eszembe, hogy amúgy könnyen felvihető, gyorsan szárad és nem morzsolódik le, mint a radír), bár szemhéjalapozóként hosszú ideig társunk lehet, kiszerelésre amúgy is azokhoz hasonló. A végső ítélethozás előtt tehát még nyúzom egy kicsit a cuccot, aztán lezárom az aktát. Vajon süllyesztőben végzi, vagy a (még nem létező) kupac tetejére kerül? Tartsatok velem és kiderül!









 30ml-es Avon alapozóhoz viszonyítva

2 megjegyzés:

  1. Szia! Aranyos, ahogy irsz. :)
    Nekem is van hd alapozom, es nagyon jo. En a primert meg se vettem, mert van sok primerem, de nem gondoltam volna, hogy egy arcra valo primer jol mukodik szemhejpuderekkel is, ez uj. :)

    VálaszTörlés
  2. Szia! Köszönöm! :) Sokadiknak én sem hiszem, hogy megvettem volna, de akinek épp semmilyen sincs, annak külön praktikus amiatt, hogy szerintem tényleg jó szemhéjpúder alá, a direkt szemhéjra szánt termékek viszont nem alkalmasak arcra. De ezt mindenkinek magának kell kitapasztalnia! Ha fogyóban a készleted, egy tesztert Te is lecsekkolhatsz :)

    VálaszTörlés